خدا را شاکریم که برگی نوین از اولین رویداد ایده بازار سلامت را ورق زدیم.
رویداد ایده بازار سلامت به میزبانی مرکز نوآوری و شتابدهی منش و به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی از ۳ تا ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ طی سه روز برگزار شد .
حضور سخنرانان ، معماران کسب و کارهای نوین ، اساتید ،مدرسین ، سرمایه گذاران و صندوق های حامی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در کنار صاحبان ایده های جذاب و خلاقانه که از سراسر کشور با ارسال ایده های خود به دبیرخانه رویداد طی شش ماه گذشته از ۸۰ ایده نهایتاً به ۸ ایده و در آخر معرفی سه ایده برتر انجامید.
۸۰ ایده ارسالی به دبیرخانه در تابستان ۱۴۰۱ ابتدا تحت معرفی اولیه قرار گرفت و از بین آنها ۲۴ ایده در پاییز ۱۴۰۱ به مرحله پیش رویداد راه یافت و در آخر ۱۹ ایده نهایی در اولین روز رویداد در استارتاپ ویکند به شرکت کنندگان و داوران معرفی گردید .
۱۹ ایده طی سه روز مورد بحث و بررسی و ارزیابی داوران رویداد قرار گرفت و از این بین ارزیابان و داوران ۸ ایده را مناسب حمایت و تجاری سازی در مراحل بعدی تشخیص دادند.
ایده های ارسالی به دبیرخانه در دو محور زخم و ترمیم بافت و همچنین ارائه خدمات سلامت در منزل در زیر محورهای زخم پوش های نوین، زخم دیابتیک، مدیریت اسکار، هوش مصنوعی ،تله مدیسین و مراقبت سالمندی بودند.
اما رقابت نفس گیر و مرحله پایانی این تورنومنت روز جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ بود که داوران و منتورها پس از شور و جمع بندی نهایی ۳ ایده برتر را به عنوان ایده ها و تیم های اول و دوم و سوم معرفی کردند.
تیم های برتر پس از دریافت تندیس رویداد به رنگ های طلایی نقره ای و برنزی و دریافت جوایز نقدی چک پول های ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی مجوز استقرار در مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) را کسب کردند.
تیم اول چشم یار: اپلیکیشن تشخیص عیوب چشمی
تیم دوم سنسوکز: سنسورهای تشخیص دیابت و قند خون
تیم سوم دریا طب: استخراج کلاژن و ژلاتین از موجودات دریایی
آنچه در این رویداد حائز اهمیت بود انجام کار تیمی و شبکه سازی توسط دانشجویان در کنار اساتید و منتورهای تخصصی حوزه های مختلف بود که توانستند با آموزش، عارضه یابی و مشاوره در جهت پردازش ایده ها گامی مهم بردارند.
از آنجا که ماموریت ذاتی جهاد دانشگاهی حمایت از جوانان دانشجویان فارغ التحصیلان و صاحبان ایده های ناب ر جهت پرورش و تقویت روحیه کارآفرینی در کشور است، توانستیم رویداد کارآفرینی ایده بازار سلامت را به همت و حضور دانشجویان و فعالین حوزه سلامت برگزار کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *