حمایت از صاحبان ایده می‌تواند گامی در جهت جلوگیری از مهاجرت نخبگان باشد


علیرضا عمومی در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، درباره برگزاری دومین رویداد ایده‌بازار سلامت با بیان اینکه حمایت از صاحبان ایده می‌تواند گامی در جهت جلوگیری از نخبگان باشد، اظهار کرد: شعار مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران «حمایت از ایده نخبگان برای تبدیل به محصول» است.
وی با بیان اینکه ایران جزء کشورهای رکورددار تولید مقاله در دنیا به حساب می‌آید، گفت: دستاوردهای ایران محدود به تولید مقاله نمی‌شود بلکه در حوزه‌های چاپ کتاب و انجام پژوهش‌های علمی در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها نیز رکورددار است.
دبیر دومین رویداد ایده‌بازار سلامت ادامه داد: حلقه مفقوده‌ای برای تبدیل علم و دانش به محصول وجود دارد و تمام افراد فعال در عرصه فناوری و فناوران با این چالش روبرو هستند. این حلقه مفقوده را «دره مرگ» می‌نامم چرا که یک فناور در مسیر تبدیل ایده به یک محصول با چالش‌های متعددی روبرو است. بر این اساس،تبدیل ایده به محصول و خلق ثروت از چالش‌های اساسی فناوران محسوب می‌شود.
عمومی با بیان اینکه سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌‌پزشکی تهران به مهم‌ترین چالش فناوران یعنی حلقه مفقوده تبدیل ایده به محصول ورود کرده است، گفت: مرکز نوآوری وشتابدهی جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران (منش) به عنوان یک شتابدهنده،حامی و پشتیبان به چالش اساسی فناوران ورود کرده است. ما در مرکز منش در کنار فناوران، صاحبان ایده و پژوهشگران قرار گرفته‌ایم که بتوانیم شرایط گذر از چالش اساسی تبدیل ایده به محصول را برای جامعه هدف خود قراهم کنیم.
وی درباره رویداد ایده بازار سلامت گفت: دومین دوره این رویداد همزمان با دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت طی ۳ بازه زمانی ۳ روزه برگزار شد. بیش از ۱۰۰ ایده به این رویداد ارسال شد که از این تعداد، ۲۵ ایده وارد رویداد شدند. ۱۰ ایده برتر می‌توانند در مرکز نوآوری دانشگاه علوم‌پزشکی تهران مستقر شوند و ۳ ایده برتر نیز جوایز نقدی دریافت کردند. رویداد ایده بازار سلامت یک فرصت مغتنم برای صاحبان ایده، دانشجویان،دانش‌آموختگان و فعالان حوزه کار تولیدی است که یک ایده به محصول تبدیل شود.
عمومی ادامه داد: ما در مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌‌پزشکی تهران، پژوهش را فقط برای انجام پژوهش انجام نمی‌دهیم بلکه پژوهش را با هدف تبدیل به محصول انجام می‌دهیم که افراد جامعه بتوانند از مزایای تولید محصول استفاده کنند.
دبیر دومین رویداد ایده‌بازار سلامت گفت: این یک رویداد در سطح ملی است و صاحبان ایده می‌توانند از تمام نقاط ایران در این رویداد شرکت‌کنند و دستاوردهای خود را معرفی کنند. داوران و منتورهای دومین رویداد ایده بازار سلامت طی بازه زمانی ۳ روزه در کنار صاحبان ایده قرار دارند تا ایده‌های شرکت‌کنندگان را ایده‌یابی کنند و در جهت رشد فناوری آنها گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که ایده‌های برتر از میان شرکت کنندگان انتخاب می‌شوند کار اصلی مرکز نواوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌‌پزشکی تهران آغاز می‌شود. صاحبان ایده‌های برگزیده در مرکز منش مستقر می‌شوند و دوره‌های آموزش «پیش‌رشد» طی ۶ تا ۱۲ ماه برای آنها ارائه می‌شود. صاحبان ایده‌های برتر که در مرکز نوآوری و شتاب دهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مستقر شده‌اند، می‌توانند از تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز به عنوان یک زیرساخت استفاده کنند.
عمومی با بیان اینکه ارائه خدمات محدود به استقرار و استفاده از تجهیزات نمی‌شود، گفت: صاحبان ایده‌های برتر که در مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مستقر شده‌اند از نظرات اعضای هیات‌علمی بهره می‌برند. همچنین در نظر داریم که برای صاحبان ایده‌های برتر مستقر در مرکز منش، سرمایه‌گذار بیابیم.
دبیر دومین رویداد ایده بازار سلامت افزود: مرکز نواوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی با افراد و سازمان‌های علاقمند به عرصه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری مانند «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی جهاد دانشگاهی» و «صندوق پژوهش و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری» در ارتباط است تا از نخبگان و صاحبان ایده حمایت کند.
وی با بیان اینکه حمایت از نخبگان و صاحبان ایده بسیار اهمیت دارد، گفت: حمایت از صاحبان ایده می‌تواند گامی در جهت جلوگیری از نخبگان باشد. شعار مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران «حمایت از ایده نخبگان برای تبدیل به محصول» است. ماموریت مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران حمایت از صاحبان ایده است که یک ایده به محصول برسد.

به منظور تحقق این ماموریت با کارآفرینان حوزه سلامت،فناوران در ارتباط هستیم و با برگزاری رویدادها و برنامه‌های علمی درنظر داریم به ماموریت محوله جامه عمل بپوشانیم.

      

اخبار دیگر

 خبر قبلی

آماده سرمایه‌گذاری برای ایده‌ها هستیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *