بر اساس تحقیق CBInsights عمده ترین دلیل شکست استارتاپ ها عدم توجه به نیاز بازار است.
برای شناخت نیاز بازار، باید بدانیم مردم در حال حاضر به دنبال چه هستند یا با چه چیزی مشکل دارند، سپس برای رفع این نیاز، بهترین و پرطرفدارترین راه حل را ارائه کنیم.
برای جستجو در مورد سوالات متداول مردم و کلید واژه های پر تکرار دغدغه آنها از رصد کردن بازارها و فروشگاه های سطح شهر گرفته تا جستجوهای پر تکرار موتورهای جستجو بهره بگیریم.
نیاز بازار یعنی نیاز مشتریان، و باید بدانیم که تمامی افراد، مخاطب کالا یا خدمات ما نیستند. بدین منظور باید شخصیت و حتی پرسونای مخاطبان (Audience Persona) را به درستی تشخیص بدیم. مهم است بدانیم مخاطب اصلی کسب و کار ما کسی است که هم به محصول و خدمات ما نیاز دارد و هم توانایی معامله با ما را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *